Spring til indhold

Hurtige hjemmesider tak

Hastighedsoptimering af hjemmesider

Du kender sikkert godt dette scenarie. Der er en kammerat, der har sendt dig et link til et website, som han mener, vil interessere dig. Du skriver tilbage med tak – og klikker på linket – og så sker der ingenting. Hvis der sker noget, så sker det bare så langsomt, at du kan nå at lave kaffe og tjekke, om din internetforbindelse er ok. Din kammerat her sendt dig linket, fordi han ved, at du leder efter et bestemt produkt. Og det går op for dig, at han også har siddet og ventet på, at sitet loader. I lang tid.

Hvem har ansvaret?

Det er derfor ikke din kammerat, du skal skælde ud. Han har sendt dig et link – i god tro. Og du er måske bare utålmodig? Du væbner dig med tålmodighed og giver sitet en chance, inden du hopper hen til et andet site. Du vil da gerne lige se, hvad det er for et produkt, din kammerat har fundet til dig. Måske er det lige det, du har ledt efter i lang tid.

Men efter ret lang tid holder din tålmodighed ikke længere. Du hopper væk fra sitet. Lukker fanen i Google. Farvel og tak. Stakkels webshopejer. Han har muligvis mistet en kunde.

Det med hastighedsoptimering

Hvorfor har han ikke forstået, at hastighedsoptimering er et af de væsentligste elementer i at drive en succesfuld webshop? Som forbrugere mener vi jo, at tingene skal flaske sig lige med det samme. Og det betyder ofte, at når vi er parate til at købe, så må der bare ikke gå for lang tid, inden vi når frem til at trykke på køb-knappen. Sådan er det bare. Vi kan altid finde et lignende eller det samme produkt på et andet og hurtigere site.

Derfor: Er dit site ikke hurtigt, så få hjælp til hastighedsoptimering af det. Det vil give dig flere salg. Så simpelt.