Spring til indhold

Jyder flytter bedre

Jysk flyttefirma

I har lige været inde hos ejendomsmægleren. I har skrevet under. Huset bliver jeres. Det ligger lidt uden for Aarhus, og I glæder jer allerede til at skulle flytte. I kan overtage huset om 3 måneder. Herligt. I har dog også nogle planer om, at I vil ændre lidt i køkkenet. Det skal naturligvis gøres, inden i flytter ind. Så I har tiden for jer. Har i det? 3 måneder er ikke særligt lang tid. Og med alle de hushandler, der er sket i Danmark i de sidste år, så kan det faktisk blive lidt af et problem for jer, når I skal flytte. Alle tal tyder nemlig på, at hushandlerne ikke aftager. Mange mennesker flytter. Hele tiden.Derfor skal I lytte til at godt råd: Sørg for at planlægge flytningen i tide.

Jyske flyttefirmaer

Kontakt allerede nu et flyttefirma i Jylland, som I kan lave en aftale med. Alle flyttefirmaer i Jylland – se her har nemlig meget travlt, og det kan være svært for dem at finde tid til også at kunne flytte for jer. I synes måske, at jeg overdriver? Det kan jeg godt fortælle jer, at det gør jeg ikke. Jeg har faktisk for nylig været i en situation, hvor jeg måtte have mine ting sat til opbevaring i Hobro, fordi flyttefirmaet, jeg kontaktede, ikke kunne finde tid til at flytte mine ting til Randers. Ok, det var godt nok ikke i så lang tid, at mine ting skulle stå til opbevaring, men bare det at skulle bo på hotel eller i en bolig fundet på Airbnb i 14 dage kan være et irritationsmoment, som I gerne vil undgå.

Det er i øvrigt også en god idé at være tidligt ude, når man skal flytte. For det første kan det være lidt af en opgave selv at skulle pakke alle småtingene i kasser. Men det er en opgave, som man egentlig gerne selv vil være herre over. Jo tidligere, der kommer en repræsentant for flyttefirmaet ud og se på jeres genstande, jo tidligere vil I også kunne få et estimat over, hvor mange flyttekasser I har brug for. Det betyder også, at I kan pakke tingene ned i ro og mag. Det behøver ikke at foregå i hast.
Jeg nævner det, fordi, da jeg selv flyttede, var jeg slet ikke klar over, at jeg havde brug for mere end 30 flyttekasser. Som tiden nærmede sig, begyndte jeg derfor også at gå i panik. Fandt kasser – der måske ikke var så velegnede – og pakkede bare ned i en hast. Det medførte naturligvis, at udpakningen blev meget besværlig. Det vil I også gerne undgå.

Sørg for alt klapper

Når man flytter ind i en ny bolig, så vil man jo gerne have, at der ret hurtigt bliver hyggeligt og rart at være. At leve i et flytterod, fordi man ikke har planlagt flytningen i tide, er slet ikke behageligt. Så ja, kontakt, et flyttefirma i Aarhus allerede nu. Få styr på alle tingene – så I får en god oplevelse og bliver glade for at bo i det nye hus. Nu står du i en situation, hvor du skal flytte fra Ringsted til Aalborg. Du glæder dig. Du har fået en god stilling deroppe, og det bliver spændende at skulle bo der. Du vil få nye venner og bekendte. Og du vil helt sikkert også få mange udfordringer på det nye job. Alt i alt ser tingene lyse ud.

De professionelle i Aalborg

Men hvad skal du egentlig tænke på, inden du flytter til Aalborg. Sådan rent praktisk. Du har jo fundet en god bolig i Aalborg, men du har sådan set ikke rigtigt nogen erfaring med at flytte. Du tænker måske, at det ikke kan være så svært at flytte fra en by til en anden – i praksis. Man ringer da bare til et professionelt flyttefirma i Aalborg, som kommer og henter tingene, kører dem til det nye sted. Og så er det gjort. Du har fuldkommen ret. Så nemt er det.

Og dog. Alligevel ikke. Der er nogle ting, du skal overveje: Er dine møbler for små eller for store til den nye bolig? Måske har du nogle møbler, som du egentlig gerne vil af med. Måske har du nogle møbler, som du ikke bryder dig om. Skal de med til Aalborg? Hvis de skal med, så er det fint. Men skal de ikke med, så skal du overveje, hvad du gør, og hvordan. Sælger du dem på et site for brugte møbler? Sætter du dem til opmagasinering, indtil du har bestemt dig for, hvad der skal ske med dem? Skal det være opmagasinering i Aalborg eller i Ringsted?

Jeg nævner dette her, fordi det har selvfølgelig noget med flytteomkostningerne at gøre. Der kan være ret store prisforskelle ved en flytning. Ofte kommer det an på, hvor stor en flyttebil, flyttefirmaet er nødt til at bruge, så tingene kan komme til det nye sted sikkert. Derfor skal du lige tænke dig om, før du ringer til flyttefirmaet.

Flyttekasser koster penge

Når du har bestemt dig for, om alle møblerne skal med, kommer du så ind i runde nr. 2. Er der bøger, du ikke vil have med. Er der småting, som alligevel skal gives væk, eller kasseres? Dit tøj? Hvor meget hænger der i klædeskabene? Bruger du det? Alle de ting, som du ikke vil have med dig, skal du naturligvis ikke til at pakke ned i flyttekasser. Det betyder, at du skal købe færre flyttekasser end du egentlig troede. Det er en besparelse. Og selvom en flyttekasse i sig selv ikke er så dyr, så er det noget, du skal overveje. Skal der bruges 10 kasser færre end først antaget, så kan du faktisk spare en del penge. En flyttekasse koster nemlig imellem 10 og 300 kroner alt efter kvaliteten og størrelsen! Ikke alle flyttehistorier er lige gode – læs for eksempel her.

Når du har været igennem disse to runder, så kan du med ro i sindet tage kontakt til et flyttefirma i Aalborg. I vil kunne aftale, hvornår de skal komme og hente dine møbler og ting. Du bør dog kontakte flyttefirmaet i god tid, fordi flyttefirmaer har som regel meget travlt. Det vil dog give dig tid til at skille dig af med det, du eventuelt ikke får brug for.